2011年3月2日 星期三

Galliano

I am not going to talk about racism.
Actually, I feel very bored to talk about racism in fashion.
I am an Asian and I am from Taiwan.
If I want to consider about racism (or nationalism) and buy my clothes in the same time.

I think I might have nothing can wear.

I mean.....dose anyone actually figure out that Takashi Murakami is trying to make Japan like a victim while they are buying those cherry blossoms LV?
or
dose anyone think about those factory pollution caused by LEVI'S in Africa while they are wearing those comfortable jeans?

I don't think so.
And if you say these are not racism, these are not as same as Galliano's situation.
Yes, they are different.
They just didn't tell and Galliano told everyone--when his was drunk.

OK, I am not going to talk more about racism.
That's REALLY makes me bored, especially we are talking about some comments came from a drunk.

I just feel sorry for Galliano.
He is one of my favorite designers.
I feel sorry for Dior.
Without Galliano, I don't know what Dior's new step will be.
Who is going to bring another New Look to Dior?

我不想討論種族主義
事實上,我覺得在時尚圈討論種族主義很無聊
拜託行行好
我是個亞洲人,還是個台灣人
如果我買衣服時得考慮種族主義之類的事情

我大概只能裸體了吧!

我是說....在時尚圈討論這些事情真的非常無聊
有多少人在買櫻花包時,曾經仔細研究過村上隆,然後發覺他其實正在把日本塑造成二戰的受害者?
有多少人穿上LEVI'S牛仔褲時,曾經想過那些受LEVI’S工廠污染的非洲人民

你想告訴我他們和Gailliano的處境不同?

是呀!是不同!
一個沒告訴你,一個大聲告訴全世界---在他喝醉酒的時候.......

所以,要我說實話
我覺得這條新聞和狗仔抓到XX立委搞婚外情一樣無聊
如果今天Galliano酒醉駕車撞死人
我還會覺得更難過一點(我不是詛咒他)
一位喝醉酒口出惡言的設計師........還被他犧牲奉獻了半個世紀的品牌開除.........

我只能說我深深地為約翰大叔感到難過........
我不知道將來的Dior會如何?會由誰接手?會由誰創造另外一個New Look
但我想我還是會繼續喜歡約翰大叔
會繼續期待他每一季囂張又可愛的謝幕

沒有留言:

Powered By Blogger