2011年3月31日 星期四

Something about my previous work 關於我之前的工作.

Just let every of my friends know that I removed every links of my previous company from my blog, facebook and plurk.

I am very sorry and have to apologize to all my friends--especially my Taiwanese and Chinese friends that I did ask you to visit or help me to promote their website.

I still think their main theme is a great idea.

However, what they have done to me and what I had experienced in this company made me feel very very terribly sorry for them.

As an Asian, and who is very proud of my home country, even I know that Taiwan's fashion industry still has a lot of parts need to be improved, however, I will NEVER EVER ACCEPT that someone discriminate against my country in that way.

London's fashion has history, but that DOES NOT mean London's fashion is higher than Taiwan.

I am new in this country but DOES NOT mean you can belittle me.

I feel very sorry for them.

I will not say any more words about this company.

However, I sincerely recommend that every of my Asian friends, especially friends in international fashion industry, DO NOT let any  company look down on you and think it is easily to cheat you because you are a foreigner or Asian.

只是想和大家說一聲
我已經移除我個人部落格,臉書,以及噗浪上所有關於我前公司的連結
由於我個人視人不清
對於一開始努力幫我加油,幫我宣傳他們網站的親朋好友
(尤其是台灣和中國的朋友)
我真的感到非常非常抱歉

我仍然認為給予年輕設計師一個網路平台,是一個很棒的想法

但關於我前公司對我個人,以及我在他們那裏經驗到事實,卻並非如此
同時,他們的所作所為,只讓我為他們感到難過及抱歉

作為一個亞洲人,一個台灣人
縱使我知道台灣的服裝工業有諸多需要改進的地方
但我絕對不會容許自己的國家文化被這樣歧視

倫敦的時尚的確歷史悠久且令人著迷
但並不代表它因此而高人一等

我在英國沒有經驗,並不代表任何人可以因此而鄙視我或欺負我

關於這間公司,我不會再公開批評任何一個字

但我誠摯地勸告各位親朋好友,尤其是正在國際時尚產業工作的朋友
絕對不要讓任何公司因為你是亞洲人或外國人而輕視你,甚至認為你好欺負

沒有留言:

Powered By Blogger